انواع تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات اینترنتی چیست؟

مفهوم تبلیغات اینترنتی

تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی شیوه‌ای نوین و بسیار کارآمد برای تبلیغات است که با عنوان دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود. در این مسیر که ابتدا با طراحی سایت ممکن می‌شود، باید با استفاده از رسانه های جدید و بسترهای فراهم شده در فضای مجازی اقدام به بازاریابی کنیم تا افراد و شرکت های بیشتری با کسب و کار ما آشنا شده و از این طریق میزان سوددهی خود را افزایش بدهیم. اما راه های تبلیغات در فضای مجازی چیست؟ کدام راه ها نسبت به بقیه موارد بازدهی بیشتری دارند و باید بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم؟

انواع روش های تبلیغات در فضای مجازی

به عنوان ساده ترین نوع تبلیغات در فضای مجازی می‌توان به نصب بنر که اصطلاحا تبلیغات بنری گفته می‌شود اشاره کنیم. در این روش از وب سایت های قدیمی و پر بازدید برای رشد وب سایت و در نتیجه کسب و کار خود استفاده می‌کنیم. وب مهمترین کاربرد شبکه جهانی اطلاعات یا همان اینترنت است و به همین دلیل کاربران بیش از سرویس های دیگر از آن استفاده می‌کنند. همین موضوع زمینه را برای بهبود و رشد کسب و کارها فراهم کرده است. با قرار دادن بنر خود در یک وب سایت پربازدید که اتفاقا زمینه کاری مشابه یا تقریبا مشابهی با شما دارد، بدون شک سود بیشتری خواهید برد، چون مخاطب های آن، بدون شک مخاطب‌ های شما نیز هستند.فعالیت در شبکه های اجتماعی، استفاده از ظرفیت های موتورهای جستجو مخصوص گوگل و بهره بردن از رسانه های تازه و پرطرفدار همچون تلگرام و اینستاگرام (در ایران) از دیگر روش های مفید تبلیغات در فضای مجازی به شمار می‌‌روند. باید دید در هر زمان بهترین رسانه و بهترین روش کدام است و نسبت به زمان دست به انتخاب زد، چون یک استراتژی کاربردی در عصر امروز، ممکن است حتی دو سال دیگر نیز جوابگو نباشد. این یکی از مزایا و از طرفی معایب فعالیت و تبلیغات در فضای مجازی است. یعنی باید همیشه به روز ماند و بر اساس نیاز آن زمان حرکت کرد. به عبارت دیگر، شرکتی که می‌خواهد از تبلیغات در فضای مجازی سود ببرد و کسب و کار خود را بهبود ببخشد، ناچار باید انعطاف‌پذیر باشد.

مزایای تبلیغات در فضای مجازی

چه دلیلی برای استفاده نکردن از روش های سنتی و روی آوردن به روش های نوین تبلیغات وجود دارد؟ از کجا مطمئن باشیم بازدهی تبلیغات در فضای مجازی بیشتر از روش های سنتی است و از تبلیغات در فضای مجازی سود بیشتری به دست خواهیم آورد؟
اولین قدم برای تشویق به استفاده از این روش ها، از بین رفتن محدودیت مرزهای جغرافیایی است. در راه های سنتی تنها می‌توان بخشی خاص از یک منطقه را تحت پوشش قرار داد و در آن اقدام به تبلیغات کرد، در حالی که درون فضای سایبری هیچ گونه محدودیتی از نظر جغرافیایی وجود نخواهد داشت. این موضوع مخصوصا برای شرکتهایی که می‌توانند سرویس هایی از راه دور ارائه دهند و یا کالاهایشان را به وسیله پست ارسال کنند اهمیت فوق‌العاده پیدا می‌کند. اما کسب و کاری که فقط در یک محله کوچک سرویس‌دهی می‌کند، احتمالا از دیده شدن در سایر شهرها و حتی کشورهای دنیا سود زیادی نصیبش نخواهد شد. مزیت دیگر این روش از تبلیغات، افزایش تمرکز کاربران است. به عبارت دیگر، تبلیغ در میانه فیلم سبب می‌شود کاربران خسته شده و از پای تلویزیون بلند شوند. همچنین با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در سطح اتوبان ها، راننده نمی‌تواند چشمش را از روی جاده و مسیری که در آن در حال عبور است برداشته و به بیلیبورد نگاه کند. اما کاربران حین گشت و گذار در اینترنت کاملا حواس جمع بوده و بر روی تبلیغات در فضای مجازی متمرکز می‌شود. از آنجایی که همانند تبلیغ در تلویزیون اجباری برای دیدن وجود ندارد و در کنار مطالعه سایر مطالب مفید و دلخواه این تبلیغات نیز مشاهده می‌شوند، کاربر بیشتر جذب آن‌ها می‌شود. درست به همین دلیل تبلیغات در فضای مجازی را پربازده خطاب می‌کنیم.

انواع تبلیغات در فضای مجازیReviewed by تابلو تبلیغات on Jun 12Rating: 2.5انواع تبلیغات در فضای مجازیتبلیغات در فضای مجازی شیوه‌ای نوین برای تبلیغات است که با عنوان بازاریابی اینترنتی شناخته می‌شود. در این مقاله به برسی این مضوع میپردازیم.

تبلیغات در فضای مجازی شیوه‌ای نوین برای تبلیغات است که با عنوان بازاریابی اینترنتی  شناخته می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *