تبلیغات محصولات کمیاب

تبلیغات آنلاین

تبلیغات

تبلیغات و بازاریابی محصولات کمیاب :

بازاریابی کمبود نوعی روش بازاریابی است که بر این پایه استوار است که مردم می خواهند آنچه که دشوار بدست می آید را داشته باشند. این شامل محصولات، ارتقاء، قیمت گذاری و استراتژی های توزیع است.

یک مثال معمول از تکنیک بازاریابی کمبود، یک دعوت نامه،رویداد، محصول یا سرویس است که تنها به افراد با موقعیت بالا در یک گروه خاص توزیع می شود. به عنوان مثال، یک پلت فرم تکنولوژی جدید ممکن است در ابتدا توسط دعوت تعدادی از توسعه دهندگان شناخته شده منتشر شود. این ممکن است حس کنجکاوی و حسادت در یک جامعه توسعه دهنده ایجاد کند. هدف ایجاد تقاضا برای  پلت فرم در دسترسی گسترده تر می باشد.

در بعضی از بازارها مهم است که یک محصول را کنترل کنید. در بسیاری از موارد این کار به دلیل دشواری به دست آوردن مواد خام یا کیفیت بالاتر محصول انجام می شود. یک شرکت ممکن است انتخاب کند که محصولات خود را فقط برای چند مشتری قابل دسترس کند. انتشار نسخه ماشین چینی رولز رویس به نام فانتوم به سرعت به فروش می رسد. در حالی که هزینه ماشین بالاتر از اکثر اتومبیل ها بود، کمیابی باعث تمایل و قیمت بیشتر شد.

بازاریابی کمبود نیز یک عامل در طراحی محصول و قیمت گذاری در زمینه هایی مانند کالاهای لوکس و کالیبراسیون است. کلکسیون هایی مانند اسباب بازی ها ممکن است برای کمبود آن ارزشمند باشند. مد نیز تمایل به ارائه کمبود دارد مانند لباس سفارشی و مد لباس که کاملا منحصر به فرد برای مشتری است.

بسیاری از بازاریابان در حال استفاده از تکنیک کمبود در بازاریابی ایمیل خود هستند، اما تنها چند نفر از آن به درستی استفاده می کنند. یک تصور غلط از این است که شما نیاز به یک تخفیف خوب برای دریافت خوانندگان و تبدیل آنها به مشتری دارید.

بازاریابی کمبود متمرکز بر ترس مصرف کنندگان در از دست دادن آزادی انتخاب است.

نگران نباشید، اگر یک محصول در دسترس نباشد، ناگهان جذاب تر می شود.

جک برام در کتاب خود، Theory of Reactance روانشناسی، به بررسی این پدیده می پردازد.

اول، او دو اسباب بازی یکسان را در 2 اتاق مجزا قرار داد.

در یک اتاق یک مانع پلکسی گلاس وجود دارد که باعث می شود کودکان نوپا مانع از دسترسی به این آیتم باشند. اسباب بازی دیگر در مقابل آنها قرار داشت.

اسباب بازی جذاب ترین آنی بود که در مقابل آن مانع بود. همان اصل در بازاریابی کار می کند.

 ویژکی های محصولاتی که از این نوع بازاریابی استفاده میکنند شامل:

  • قیمت های بالا
  • دعوت در رویدادها و انتشار محصولات
  • محدود کردن تولید به میزان زیر تقاضا
  • ایجاد تعداد زیاد و متنوع محصول در نسخه های محدود.
  • مصنوعات منحصر به فرد که از تلاش خلاقانه مانند یک اثر هنری حاصل می شود.
  • چیزهایی که اساسا نادر هستند مانند فلزات گرانبها یا جواهرات.
تبلیغات محصولات کمیابReviewed by تبلیغات بنری on Jan 28Rating: 2.5تبلیغات محصولات کمیاببهترین روش تبلیغات برای محصولات کمیاب چیست؟ آموزش تبلیغات محصولات کمیاب.

در بعضی از بازارها مهم است که تبلیغات یک محصول را کنترل کنید. در بسیاری از موارد این کار به دلیل دشواری به دست آوردن مواد خام یا کیفیت بالاتر محصول انجام می شود.

دکتر پورنگ پایدار مشاور برند ، بازاریابی و تبلیغات
دکتر پورنگ پایدار مشاور برند ، بازاریابی و تبلیغات
دکتر پورنگ پایدار . مشاور بازاریابی و تبلیغات . عضو انجمن بازاریابان امریکا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *