مزایای بازاریابی دهان به دهان

تبلیغات اینترنتی

مشاور تبلیغات

مزایای بازاریابی دهان به دهان :

در تحقیق راجع به تبلیغات، 92 درصد از افراد به توصیه هایی از طرف دوستان اعتماد می کنند. این به این معنی است که اگر شما توصیه های کلامی را برای کسب و کار خود دریافت نکنید، موثرترین و قابل اعتمادترین راه برای جذب مشتریان جدید را از دست می دهید. و علیرغم نفوذ گسترده رسانه های اجتماعی در جامعه مدرن، محققان بازاریابی یک پایگاه واقعی گسترده ای ایجاد کرده اند که نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق از اطلاعات در مورد مارک ها، عملا آفلاین و نه آنلاین هستند. در حالیکه روز به روز در حال وقوع است، ما در گفتگوهای بسیاری شرکت می کنیم که اغلب ما را به مبادله ایده ها در مورد مارک ها، محصولات و خدمات هدایت می کند. گاهی اوقات این توصیه ها در مکالمات ما آشکار است. با توجه به تحقیق، "بیش از دو سوم از مکالمات ما  توصیه برای خرید، در نظر گرفتن و یا اجتناب از یک نام تجاری" است. بنابراین، همانطور که می بینید، ارتباط کلامی بخش مهمی از تصمیم گیری مصرف کننده است .

چرا تبلیغات کلامی در مقایسه با تبلیغات سنتی بسیار قدرتمند است؟ من دو عامل اصلی اعتماد و هدف مصرف کننده را می بینم.

اعتماد: جای تعجب نیست، ما به دوستانمان اعتماد داریم بیش از اینکه به تابلوهای تبلیغاتی اعتماد داشته باشیم. ما می دانیم که مارک ها تبلیغات خود را در پلت فرم های چاپی، آنلاین و... پخش می کنند. ما آگاه هستیم که توصیه های تبلیغاتی از نام تجاری به دست آمده است. تبلیغات همیشه یک بررسی محصول یا خدمات درخشان ارائه می دهند اما برند ها یک بررسی منصفانه و متعادل از خود ارائه نمی دهند، چه خوب با بد، و به این دلیل که تبلیغات فقط تبلیغات است . با این حال، دوستان ما بدون هیچ انگیزه ای به ما می گویند که آیا آنها اعتقاد دارند که یک نام تجاری بی فایده  و یا فوق العاده است و در نتیجه ما بیشتر به توصیه های آنها به عنوان موضوعی واقعی، بی طرفانه و دقیق می اندیشیم.  مصرف کنندگان به مصرف کنندگان اعتماد دارند، در حالی که ما به شدت به  تبلیغات برند با احتیاط و شک و تردید نگاه می کنیم.

 

هدف بهتر: تبلیغات کلامی یک فرم بسیار هدفمند بازاریابی است. به عنوان مثال، اگر شما در حال فروش شامپو کودک هستید، در هدف قرار دادن پیام خود برای مشتریان بالقوه ، ممکن است انتخاب کنید که در برنامه های صبح در تلویزیون تبلیغاتی کنید، زمانی که پیش بینی می کنید مصرف کننده هدف بیشتر تلویزیون تماشا می کند - شما تحت این فرض که بسیاری از زنان با نوزادان ممکن است در منزل باقی بمانند و تلویزیون را روزانه تماشا کنند، در حالی که بخش هایی از مخاطبان شما واقعا ممکن است در بازار برای خرید شامپو بچه باشند، در نهایت شما نمیتوانید بیننده خود را به طور دقیق پیش بینی کنید، این بیشتر یک حدس آموزشی است. کلام دهانی با این حال، بسیار متمرکز است. دوست کمتر احتمال دارد مزایای فنی مک بوک جدید خود را به شما نشان دهد، مگر آنکه متوجه شود که گفتگو به منافع و شیوه زندگی شما مربوط است و دقیقا آنچه نیاز شماست را انتقال میدهد.

مزایای بازاریابی دهان به دهانReviewed by مشاوره بازاریابی on Jan 27Rating: 3.0مزایای بازاریابی دهان به دهانتبلیغات و بازاریابی ، مشاور بازاریابی و مزایای بازاریابی دهان به دهان چیست؟

در مورد بازاریابی دهان به دهان قبلا صحبت کرده ایم . امروز میخواهیم در مورد مزایای بازاریابی دهان به دهان صحبت کنیم.

دکتر پورنگ پایدار مشاور برند ، بازاریابی و تبلیغات
دکتر پورنگ پایدار مشاور برند ، بازاریابی و تبلیغات
دکتر پورنگ پایدار . مشاور بازاریابی و تبلیغات . عضو انجمن بازاریابان امریکا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *