بازاریابی روابط عمومی (Public Relation)

تابلو تبلیغات

تبلیغات

بازاریابی روابط عمومی (Public Relation) :

یکی از مهمترین راهکارهای بازاریابی روابط عمومی است. بسیاری از بازاریابان موثر با رسانه ها کار می کنند تا آگاهی از محصولات و مزایای آنها را به عموم ارائه دهند. همچنین، در بسیاری از موارد که همه چیز اشتباه است، یک استراتژی بازاریابی خوب PR مهم است. وقتی استیو جابز، بنیانگذار اپل زنده بود، اپل یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ برای اعلام هر محصول جدید ایجاد کرد. این سنت در حال حاضر توسط مدیر عامل شرکت اپل و CMO جدید خود ادامه دارد.

اصطلاحات "بازاریابی" و "روابط عمومی" قابل تعویض نیستند. تعریف آنچه آنها را متفاوت می سازد می تواند به شما در ایجاد بازاریابی متمرکز بهتر و کمپین های روابط عمومی با اهداف بهتر و نتایج مورد انتظار کمک کند.

بسیاری از تازه کاران اشتباه می کنند که روابط عمومی را در استراتژی های خود در نظر نمی گیرند، همانطور که آنها از مرحله اولیه خارج می شوند و شروع رشد به سمت سودآوری می کنند نباید روابط عمومی، مطبوعات و گسترش رسانه ها، هفته ای پس از راه اندازی را متوقف نکنند. این باید بخشی از ابزارهای بازاریابی برند تجاری در حال رشد باشد و ممکن است فقط یک بخش اصلی از استراتژی برند شما باشد - همانطور که باید باشد.

 در اینجا سه تفاوت بین بازاریابی و روابط عمومی وجود دارد.

  1. عملکرد

دو صنعت دارای توابع مختلف هستند. عملکرد روابط عمومی ایجاد روابط مطلوب با اجزا کلیدی سازمان است. بازاریابی در مورد ترویج و فروش محصولات یا خدمات، از جمله تحقیقات بازار و تبلیغات است.

  1. مشتریان هدف

استراتژی های بازاریابی و روابط عمومی مخاطبان هدف مختلف است. هدف بازاریابی مشتری است. بازاریابان واقعا برای پاسخگویی به نیازهای مشتری بسیار کار می کنند. در PR، مخاطبان از طیف وسیعی از مردم (مشتریان، کارکنان، تامین کنندگان، سرمایه گذاران، رسانه ها، و غیره) تشکیل می شوند که به طور کل از اهداف سازمان حمایت می کنند.

  1. معیارهای موفقیت استراتژی

هر دو بازاریابی و کارشناسان PR موفقیت کمپین های خود را پس از اجرا میسنجند. با این حال، راهبردهای بازاریابی و روابط عمومی برای سنجش موفقیت آنها از معیارهای مختلف استفاده می کنند. یک مبارزۀ بازاریابی موفق، یکی از اهدافش فروش است که منجر به سود و بازده بالا شده است. طرفداران روابط عمومی موفقیت را از طریق روابط متقابل سودمند با مخاطبان اصلی ، تعریف می کنند.

هر دو صنایع بازاریابی و روابط عمومی در جهت دستیابی به اهداف شرکت و رسیدن به اهداف خود هستند. درک تفاوت بین این دو کمک می کند تا شرکت ها راهبردهای خود را طراحی کنند، مخاطبان مختلف را بهتر مورد هدف قرار داده  با تمرکز خاص و نتایج در ذهن پیش بروند. متخصصان روابط عمومی و بازاریابی باید بازاریابی و روابط عمومی را به راهکارهای خود برای دستیابی به موفقیت سازمانی ادغام نمایند.

بازاریابی روابط عمومی (Public Relation)Reviewed by تابلو تبلیغات on Jan 26Rating: 4.0بازاریابی روابط عمومی (Public Relation)آموزش انواع بازاریابی ، مخصوصا بازاریابی روابط عمومی در این مقاله آموزشی.

بازاریابی PR معروف به روابط عمومی بازاریابی (Public Relation) یکی از راه های شنناخته شده در بازاریابی است . این مقاله آموزشی را بخوانید.

دکتر پورنگ پایدار مشاور برند ، بازاریابی و تبلیغات
دکتر پورنگ پایدار مشاور برند ، بازاریابی و تبلیغات
دکتر پورنگ پایدار . مشاور بازاریابی و تبلیغات . عضو انجمن بازاریابان امریکا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *